Når din medarbejder går på pension
Så snart du ved, at en medarbejder ønsker at gå på pension, skal du kontakte os – så sørger vi for resten

Så snart du ved, at en medarbejder ønsker at gå på pension, skal du kontakte os – så sørger vi for resten
Kontakt os i god tid, inden medarbejderen går på pension. Gerne lige så snart, du har fået besked.
Når du har oplyst, hvornår medarbejderen går på pension, tager vi over, og så skal du ikke tænke mere over det.
Vi kontakter medarbejderen og aftaler, hvordan pensionen skal udbetales.
Hvilke skatteregler, der gælder, afhænger af, om medarbejderen har valgt en aldersopsparing, ratepension eller livsvarig pension.
Er det en aldersopsparing, skal medarbejderen ikke betale skat, når pensionen udbetales. Er der i stedet tale om en ratepension eller en livsvarig pension, skal medarbejderen betale indkomstskat af det beløb, der udbetales hver måned.
Læs mere om de forskellige udbetalingsformer
Tjek dine forsikringer på Min Nordea Pension.