Når din medarbejder går på pension
Så snart du ved, at en medarbejder ønsker at gå på pension, skal du kontakte os – så sørger vi for resten. Se her, hvor enkelt det er.

Så snart du ved, at en medarbejder ønsker at gå på pension, skal du kontakte os – så sørger vi for resten. Se her, hvor enkelt det er.
For at sikre, at alt forløber, som det skal, er det vigtigt, at du kontakter os i god tid inden, din medarbejder går på pension.
Når vi har fået oplyst fra dig, hvornår din medarbejder går på pension, kontakter vi medarbejderen og aftaler, hvordan pensionen skal udbetales.
Hvilke skatteregler, der gælder, afhænger af om medarbejderen har valgt en aldersopsparing, ratepension eller livsvarig pension.
Er det en aldersopsparing, skal medarbejderen ikke betale skat, når pensionen udbetales. Er der i stedet tale om en ratepension eller en livsvarig pension, skal medarbejderen betale indkomstskat af det beløb, der udbetales hver måned.