Topdanmarks Livsforsikring er blevet til Nordea Pension. Læs mere her
Spørgsmål og svar om log ind
Nedenfor kan du se en liste over de oftest stillede spørgsmål i forbindelse med log ind. Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.
- Skal du administrere ansattes ordninger på Netpension Erhverv?
- Er du så ny en kunde, at vi ikke har oprettet dig endnu?
- Logger du ind med det rigtige NemID? Der er forskel på NemID til dit CPR-nummer og NemID til CVR-numre. For at komme ind til forsikringer oprettet til et CVR-nummer skal du have en NemID medarbejdersignatur fra virksomheden med CVR-nummeret.
- Er din medarbejdersignatur udløbet? Signaturen skal fornys med jævne mellemrum, ellers udløber den.
- Kan du logge ind i selvbetjeningen på Nets’ medarbejdersignatur.dk?
Få hjælp med medarbejdersignaturer hos Nets
Siden medarbejdersignatur.dk er Nets’ side om alle former for NemID – nøglefiler, nøglekort m.m. Nets ændrer indimellem noget i forbindelse med NemID – som regel af hensyn til sikkerheden. Derfor er det hos dem, du finder opdaterede svar på næsten alle spørgsmål om NemID.
Få hjælp med medarbejdersignaturer her:
Hvis Nets ikke kan hjælpe dig, og du har tekniske problemer, som du mener, vi kan hjælpe dig med, er du velkommen til at kontakte os:
Logger du ind med NemID nøglefil, skal du klikke på knappen ’Log ind med NemID’. Når du har klikket, åbnes der et nyt vindue, hvor du i bunden finder ’NemID nøglefil’.
MitID kommer til at fungere som det nye NemID. Det er det ID, du skal bruge, når du skal bevise, hvem du er – fx når du logger ind i Min Nordea Pension. MitID indfases i løbet af 2021 og 2022, og imens fungerer både NemID og MitID sideløbende.
Du kan begynde at bruge MitID til at logge ind i Min Nordea Pension, når du får en besked med login-oplysninger fra din bank.
Du kan læse mere om MitID hos Digitaliseringsstyrelsen.
Hvis du generelt oplever problemer med at anvende MitID, kan du altid kontakte din bank eller MitID Support.